Reclamatie

Categorie
 
 
 
Limited Special
 
 
 
 
 

Ati primit bunuri deteriorate? Va rugam sa ne informati cat mai repede posibil prin e-mail sau telefonic. Trebuie doar sa ne trimiteti o fotografie pentru a dovedi daunele. Vom solutiona reclamatia prin inlocuire, prin trimiterea de bunuri noi sau prin rambursarea banilor in contul dumneavoastra bancar. Daca este vorba de un articol care nu functioneaza bine sau de un alt defect, nu ezitati sa ne contactati si va vom rezolva cazul in mod individual. Va rugam sa descrieti corect defectul intr-un e-mail sau sa ne anuntati telefonic, dupa care va vom informa despre modul de solutionare a reclamatiei.
 

Serviciul asistenta clientti

Telefon: +40 316 308 062
E-mail: info@balabim.ro
Formular de contact


Daca totusi decideti sa returnati bunurile si sa ni le trimiteti inapoi, va rugam sa le trimiteti impreuna cu formularul de reclamatie completat si chitanta la urmatoarea adresa:

EXPANDECO - BALABIM
Str. Michelangelo, Nr. 25
410431, Oradea, Jud. Bihor

Formular reclamatii (va rugam sa il introduceti in colet).


Procedura de reclamații

1. Vânzătorul este responsabil față de cumpărător că, mărfurile sunt lipsite de defecte la primire. În special, vânzătorul este responsabil față de cumpărător că, în momentul în care cumpărătorul a preluat mărfurile:
• mărfurile au caracteristicile agreate de părți și, în lipsa unor aranjamente, au caracteristicile descrise de vânzător sau de producător sau așteptate de cumpărător, având în vedere natura mărfurilor și publicitatea realizată la acestea,
• mărfurile sunt potrivite în scopul declarat de vânzător pentru utilizarea lor sau pentru care sunt utilizate în mod obișnuit bunuri de același fel,
• mărfurile corespund calitativ sau ca design cu eșantionul sau modelul convenit, dacă calitatea sau designul a fost determinată în conformitate cu eșantionul sau modelul convenit,
• mărfurile sunt în cantitatea, măsura sau greutatea adecvată și
• bunurile respectă cerințele reglementărilor legale.

2. Cumpărătorul își poate exercita dreptul la un defect care apare la bunurile de consum în douăzeci și patru de luni de la primire.

3. Dacă, în conformitate cu alte legislații, perioada de timp în care mărfurile pot fi utilizate este indicată pe mărfurile vândute, pe ambalajul lor, în instrucțiunile anexate mărfurilor sau în publicitate, se aplică dispozițiile privind garanția de calitate. Prin garanția calității, vânzătorul se angajează ca mărfurile să fie adecvate pentru utilizare normală pentru o anumită perioadă de timp sau că își vor păstra proprietățile obișnuite. Dacă cumpărătorul a acuzat în mod legitim vânzătorul de defectul mărfurilor, nu există nici o limită de timp pentru exercitarea drepturilor ce decurg din executarea defectuoasă sau o perioadă de garanție pentru perioada în care cumpărătorul nu poate folosi bunurile defecte.

4. Dispozițiile menționate la paragraful precedent din Termeni și condiții nu se aplică mărfurilor vândute la un preț mai mic pentru un defect pentru care a fost convenit un preț mai mic, uzurii cauzate de utilizarea normală, mărfurilor folosite pentru un defect corespunzător gradului de utilizare sau uzurii bunurilor pe care le-a preluat cumpărătorul sau dacă rezultă din natura mărfurilor. Dreptul la performanță defectuaoasă nu aparține cumpărătorului, dacă a știut înainte de preluarea mărfurilor că mărfurile au un defect sau dacă cumpărătorul însuși a cauzat defectul.

5. În caz de defect, cumpărătorul poate depune o reclamație vânzătorului și poate solicita schimbul de bunuri, repararea bunurilor, o reducere rezonabilă la prețul de achiziție sau retragerea din contract.

6. Cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract în cazul în care bunurile au un defect material, dacă nu poate folosi lucrul în mod corespunzător din cauza recurenței defectului sau a defectelor care apar după reparație sau în cazul unui număr mai mare de defecte ale bunurilor.

7. Este substanțială orice încălcare a contractului de achiziție despre care partea care a încălcat contractul știa deja la momentul încheierii contractului sau ar fi trebuit să știe că cealaltă parte nu ar fi încheiat contractul dacă ar fi prevăzut încălcarea.

8. În cazul unui defect care înseamnă o încălcare minoră a contractului (indiferent dacă defectul este remediabil sau iremediabil), cumpărătorul are dreptul la înlăturarea defectului sau la o reducere rezonabilă din prețul de achiziție.

9. Dacă cazul unui defect remediat s-a produs în mod repetat după reparație (de obicei a treia cerere pentru același defect sau a patra pentru defecte diferite) sau dacă bunurile au un număr mare de erori (de obicei cel puțin trei erori simultan), cumpărătorul are dreptul să solicite o reducere din prețul de achiziție, schimbul de mărfuri sau retragerea din contract.

10. Atunci când face o reclamație, cumpărătorul are obligația să informeze vânzătorul care dintre aceste drepturi își alege. O schimbare de alegere fără acordul vânzătorului este posibilă numai dacă cumpărătorul a solicitat corectarea unui defect care se dovedește a fi ireparabil. Dacă cumpărătorul nu își alege dreptul din cauza unei încălcări semnificative a contractului în timp, el are aceleași drepturi ca și în cazul unei încălcări minore a contractului.

11. Dacă nu este posibilă repararea sau înlocuirea mărfurilor, pe baza unei retrageri din contract, cumpărătorul poate cere restituirea integrală a prețului de achiziție.

12. Dacă vânzătorul dovedește că, cumpărătorul știa despre eroarea mărfii înainte de a prelua sau a provocat-o el însuși, vânzătorul nu este obligat să respecte cererea cumpărătorului.

13. Cumpărătorul nu poate face o reclamație la bunuri achiziționate la preț redus pentru motivul pentru care mărfurile au fost reduse.

14. Vânzătorul este obligat să accepte reclamația în orice punct de lucru al acestuia în care este posibil să accepte reclamația sau în sediul sau locul de desfășurare al activității. Vânzătorul este obligat să emită cumpărătorului o confirmare scrisă a momentului în care cumpărătorul și-a exercitat dreptul, care este conținutul reclamației și ce metodă de gestionare a reclamației solicită cumpărătorul, precum și confirmarea datei și a metodei de gestionare a reclamației, inclusiv confirmarea reparației și a duratei sau justificarea scrisă în cazul respingerii reclamației.

15. Vânzătorul sau un angajat autorizat de acesta va decide imediat în ce privește modul de soluționare al reclamației, în cazuri complexe în termen de trei zile lucrătoare. Această perioadă nu include timpul adecvat în funcție de tipului de produs sau serviciu necesar unei evaluări profesionale a defectului. Vânzătorul este obligat să trateze reclamația în cel mult 30 de zile de la depunerea cererii. Perioada de soluționare a reclamației începe în ziua următoare zilei în care a fost depusă reclamația. După această perioadă, se consideră o încălcare semnificativă a contractului iar cumpărătorul are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare. Momentul depunerii unei reclamații este considerat a fi momentul în care cumpărătorul își exprimă solicitarea de soluționare a reclamației (dreptul care decurge din performanța defectuoasă ) către vânzător.

16. Vânzătorul informează cumpărătorul în scris despre rezultatul reclamației.

17. Dreptul la o performanță defectuoasă nu îi aparține cumpărătorului, dacă cumpărătorul știa înainte să preia obiectul reclamației că acesta are un defect sau dacă cumpărătorul a provocat el însuși defectul.

18. În cazul unei reclamații justificate, cumpărătorul are dreptul la rambursarea costurilor suportate în mod intenționat în legătură cu reclamația. Acest drept poate fi exercitat de către cumpărător la vânzător în termen de o lună de la expirarea perioadei de garanție, în caz contrar instanța judiciară nu trebuie să o acorde.

19. Cumpărătorul are posibilitatea de a alege metoda de reclamație.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Full (Desktop) version